Bedanktpagina

Download jouw gratis SEO checklist!
70+ checks voor direct meer resultaat uit je SEO

  • Direct gratis in je mailbox
  • Mis niets en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen
  • Direct toepasbare SEO tips

Wat is een bedanktpagina?

De bedanktpagina van je website is de pagina waar bezoekers naar doorgestuurd worden na het doen van een doel (ook wel conversie genoemd). Denk bijvoorbeeld aan de pagina na het doen van een aankoop, contact- of offerte formulier of het inschrijven van een nieuwsbrief.

Klanten zijn op deze pagina sneller geneigd om nog een keer over te gaan tot een verkoop. Ook kun je de pagina gebruiken (bijvoorbeeld na het weggeven van een e-book) om nog meer waarde te creëeren en nog een keer extra kennis weg te geven, dit wordt ook wel overdeliveren genoemd.

Waarom is een bedanktpagina belangrijk?

We weten nu wat een bedanktpagina is. Maar waarom is het nou zo belangrijk?

Je kunt er de gemiddelde orderwaarde mee verhogen

Met een goede bedanktpagina kun je de gemiddelde orderwaarde van je klanten verhogen. Ze voelen zich meer betrokken bij je bedrijf, waardoor ze sneller en meer aankopen bij je gaan doen. Ook kun je in je bedanktpagina nog een call-to-action zetten, zodat je klanten niet direct weggaan na hun aankoop, maar ze nog verder rond kunnen kijken of zich kunnen aanmelden voor je nieuwsbrief.

Sneller geneigd om een vervolg aankoop te doen

Op het moment dat een bezoeker op een bedanktpagina uit komt dan is zojuist een bestelling gedaan of een opt-in pagina ingevuld. De bezoeker heeft duidelijk al vertrouwen in jouw merk of kennis. Met een bedanktpagina kun je dit vertrouwen nog verder vergroten door nog meer informatie te geven over bijvoorbeeld de afhandeling van de bestelling. Ook kun je op een bedanktpagina een bijpassend aanbod doen, waardoor de klant sneller nog een bestelling doet.

3 voorbeelden voor een goede bedanktpagina

Hieronder zullen we 3 voorbeelden bespreken voor een goede bedanktpagina.

Aankoopbevestigingspagina’s

De bestelbevestigingspagina is een hele mooie kans om vergelijkbare of gerelateerde producten aan te prijzen. Het mooiste is als je deze aanbevelingen aan kan passen met een goed aanbod, zoals een coupon of een beloningsprogramma.

Als je klanten de mogelijkheid hebben voor het aanmaken van een klantaccount, dan is de aankoopbevestigingspagina een hele mooie plek om een gratis account aan te maken.

Bedanktpagina voor het aanmaken van een account

Het aanmaken van een account is vaak al een mooie manier om te weten dat je klanten je bedrijf vertrouwen. Als klanten eenmaal een account hebben dan is de kans dat ze weer bij je bedrijf terugkomen om iets te kopen vele malen groter. Hiervoor kun je ze natuurlijk bedanken op een bedanktpagina.

Invullen van een contactformulier

Na het invullen van een contactformulier is het goed voor je klanten om te weten dat hun bericht ook daadwerkelijk bij jou is aangekomen. Bevestig daarom aan je klanten dat ze de beoogde actie met succes hebben voltooid.

Hiermee bouw je vertrouwen op met je klanten en laat je zien dat je aan ze denkt. Laat je klanten dan ook op de bedanktpagina weten dat je grootste doel het leveren van kwaliteit is.

Klaar om te groeien?

Neem vrijblijvend telefonisch contact met ons op via: 085 - 303 81 81