Bij het maken van een website speelt niet alleen het ontwerp een rol. Ook de technische opbouw moet kloppen. Het juiste gebruik van linkattributen hoort daar bij. Eén van deze attributen is rel="sponsored".
Het rel="sponsored" attribuut in HTML geeft aan dat een link is geplaatst op basis van een betaling, sponsoring of samenwerking. Zoekmachines zien zo dat het geen gewone aanbeveling is.
<a href="https://www.wecaremedia.nl" rel="sponsored">weCare Media</a>
Met dit attribuut voorkom je dat betaalde links invloed hebben op de positie van je website in zoekmachines.
Wanneer je een website laat maken, moet deze voldoen aan de richtlijnen van Google. Onjuist gebruik van links kan zorgen voor verlies van zichtbaarheid.
rel="sponsored" helpt bij:
Binnen webdesign hebben deze attributen elk een vaste functie.
rel="nofollow"
Gebruik je bij links die geen SEO waarde mogen doorgeven. Wij passen dit vaak toe bij footerlinks op websites die wij maken. Zo blijft de link zichtbaar zonder invloed op de ranking.
rel="sponsored"
Gebruik je bij betaalde links zoals advertenties, samenwerkingen en affiliate links. Google weet dan dat het om een commerciële link gaat.
rel="ugc": Dit attribuut staat voor User Generated Content en wordt gebruikt voor links die door gebruikers zijn geplaatst, zoals in reacties en forumberichten.
<a href="https://www.wecaremedia.nl" rel="sponsored">Bezoek onze sponsor</a><a href="https://www.beslist.nl/product" rel="sponsored">Koop nu via onze partner</a><a href="https://www.dimenno.nl" rel="sponsored">Bekijk dit geweldige product</a>
Een website die technisch goed is opgebouwd, gebruikt linkattributen op de juiste manier. Dat voorkomt risico’s voor SEO en zorgt voor een stabiele basis. Dit hoort bij professioneel webdesign en bij een website die klaar is voor groei.
Dwayne Snoeren
Wij ontwerpen en bouwen websites die scoren in Google én klanten overtuigen. Bel ons op: 085 - 303 81 81