Google Tag Manager (GTM) is een perfecte tool om bijvoorbeeld je conversies te meten, Google Analytics in te laden of andere tracking codes van bijvoorbeeld Facebook, Instagram, LinkedIn, etc. Met Google Tag Manager krijg je één overzicht van alle tracking codes die je op je website inlaadt. Ook kun je gemakkelijk conversiemetingen toevoegen aan bijvoorbeeld Google Ads. Dit is vaak een technisch proces waarbij je webdesign bureau je kan helpen. Hiervoor moet je het bedrijf dat je hiermee gaat helpen wel toegang geven tot je Google Tag Manager account. In onderstaande handleiding lees je hoe je dit kunt doen.
Handleiding: gebruiker toegang geven tot je Google Tag Manager account:
- Log in op https://tagmanager.google.com/
- Klik op het tandwieltje achter het account waar je toegang voor wil verlenen:
- Klik onder: "Account" op: "User Management of Gebruikers beheren".
- Klik op het: "Blauwe + teken".
- Klik vervolgens op: "Add users of Gebruikers beheren".
- Geef een e-mailadres op en selecteer bij rechten: "Administrator".
- Klik vervolgens op: "Invite of Uitnodigen". De gebruiker die je uitnodigd ontvangt automatisch een e-mail met de melding dat hij of zij is uitgenodigd. De gebruiker die je uitnodigd heeft wel altijd een Google account nodig. Lukt het niet om de gebruiker uit te nodigen? Dan heb je waarschijnlijk het verkeerde e-mailadres.
In de korte video hieronder zie je binnen 30 seconden alle stappen die nodig zijn om iemand toegang te verlenen:
Heb je je website door ons laten bouwen? Dan helpen we je graag met het installeren van je Google Tag Manager-account.