5 voordelen van een Google Mijn Bedrijfspagina

Download jouw gratis SEO checklist!
70+ checks voor direct meer resultaat uit je SEO

  • Direct gratis in je mailbox
  • Mis niets en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen
  • Direct toepasbare SEO tips

Google Mijn Bedrijf is dé manier voor ondernemers om hun bedrijf onder de aandacht van potentiële klanten te brengen. Je Google Mijn Bedrijfspagina is jouw eigen omgeving waarin je alle relevante informatie over jouw onderneming plaatst. Wanneer klanten op jouw bedrijf of type bedrijf zoeken, komt deze informatie naar voren. Dit zijn de 5 grootste voordelen van een Google Mijn Bedrijfspagina.

Potentiële klanten zien meteen waar je gevestigd bent

Het werd al even aangehaald in de inleiding: klanten zien dankzij je Google Mijn Bedrijfspagina waar je gevestigd bent. Als zij zoeken op jouw bedrijfsnaam, krijgen ze direct een kaartje met de locatie van jouw bedrijf te zien. Zoeken ze niet op jouw specifieke bedrijf maar wel op de branche in combinatie met de regio waarin je gevestigd bent? Ook dan kom je naar voren in de zoekresultaten.

Voorbeeld Google mijn bedrijfs pagina:
Google bedrijfspagina voorbeeld

Gratis zichtbaar op de eerste pagina in Google

Met een volledig ingevulde Google Mijn Bedrijfspagina is de kans aanwezig dat je getoond wordt op de eerste pagina in Google. Dit gebeurt in de zogenaamde local 3-pack. De local 3-pack is de vinden tussen de Google Ads en de organische zoekresultaten. Dit zijn volgens Google de 3 meest relevante bedrijven in de regio. Deze gratis exposure is natuurlijk zeer waardevol en vormt een serieuze concurrentie op de betaalde advertenties.

Alle praktische informatie voor de klant in 1 oogopslag

Klanten hoeven niet meer heel je website door te spitten op zoek naar de juiste informatie. Google Mijn Bedrijf geeft direct al jouw gegevens weer. Hierdoor wordt contact opnemen met jouw bedrijf heel gemakkelijk.

Meer inzicht in data en zoekvoorkeuren

Wanneer je een Google Mijn Bedrijfspagina aanmaakt, krijg je extra inzichten in meta data en zoekvoorkeuren van jouw klanten. Hiermee kun je je website optimaliseren en deze op SEO-vlak verbeteren. Zie je bijvoorbeeld dat mensen altijd op hetzelfde punt afhaken, dan is het tijd om daar iets te wijzigen.

Reviews

Dankzij je Google Mijn Bedrijfspagina kunnen klanten recensies voor jouw bedrijf achterlaten. Recensies zijn een heel natuurlijke manier om autoriteit te krijgen in jouw vakgebied. Potentiële klanten zien direct hoe goed je bedrijf beoordeeld wordt. Tip: vraag klanten die een goede ervaring met jouw product of dienst hebben om een Google review te schrijven. Hoe meer reviews, hoe betrouwbaarder je overkomt. Heb je last van nep reviews? Daarover lees je meer in deze blog.

Google bedrijfspagina aanmaken

Je kunt op twee verschillende manieren je bedrijfspagina aanmaken of claimen. Meestal bestaat je bedrijf nog helemaal niet op Google Maps, dan kun je: "Uw bedrijf toevoegen bij Google Maps" volgen. Als je bedrijf al wel bestaat dan kun je je bedrijf claimen.

Bedrijf toevoegen aan Google Maps (meest gebruikte methode)

  1. Ga naar Google Maps en log als hierom gevraagd wordt in met je Google account.
  2. Controleer in de zoekbalk of je bedrijf nog niet bestaat door op je bedrijfsnaam te zoeken.
  3. Als je bedrijf nog niet bestaat klik je op het menu icon helemaal links bovenin en klik je vervolgens op: "Bedrijf toevoegen".
    Google bedrijfspagina aanmaken
  4. Volg alle stappen en geef zoveel mogelijk informatie op.

Bedrijfsprofiel claimen

  1. Ga naar Google Maps en login als daarom gevraagd wordt.
  2. Zoek je bedrijf via de zoekbalk.
  3. Klik op de bedrijfsnaam en kies de juiste.
  4. Klik op Dit bedrijf claimen en dan Nu beheren.
    Als u een ander bedrijf wilt kiezen, klikt u op Ik ben eigenaar of beheerder van een ander bedrijf.
  5. Selecteer een verificatieoptie en volg de stappen op het scherm.

Klaar om te groeien?

Neem vrijblijvend telefonisch contact met ons op via: 085 - 303 81 81