Google Mijn Bedrijf is dé manier voor ondernemers om hun bedrijf onder de aandacht van potentiële klanten te brengen. Je Google Mijn Bedrijfspagina is jouw eigen omgeving waarin je alle relevante informatie over jouw onderneming plaatst. Wanneer klanten op jouw bedrijf of type bedrijf zoeken, komt deze informatie naar voren. Dit zijn de 5 grootste voordelen van een Google Mijn Bedrijfspagina.
Het werd al even aangehaald in de inleiding: klanten zien dankzij je Google Mijn Bedrijfspagina waar je gevestigd bent. Als zij zoeken op jouw bedrijfsnaam, krijgen ze direct een kaartje met de locatie van jouw bedrijf te zien. Zoeken ze niet op jouw specifieke bedrijf maar wel op de branche in combinatie met de regio waarin je gevestigd bent? Ook dan kom je naar voren in de zoekresultaten.
Voorbeeld Google mijn bedrijfs pagina:
Met een volledig ingevulde Google Mijn Bedrijfspagina is de kans aanwezig dat je getoond wordt op de eerste pagina in Google. Dit gebeurt in de zogenaamde local 3-pack. De local 3-pack is de vinden tussen de Google Ads en de organische zoekresultaten. Dit zijn volgens Google de 3 meest relevante bedrijven in de regio. Deze gratis exposure is natuurlijk zeer waardevol en vormt een serieuze concurrentie op de betaalde advertenties.
Klanten hoeven niet meer heel je website door te spitten op zoek naar de juiste informatie. Google Mijn Bedrijf geeft direct al jouw gegevens weer. Hierdoor wordt contact opnemen met jouw bedrijf heel gemakkelijk.
Wanneer je een Google Mijn Bedrijfspagina aanmaakt, krijg je extra inzichten in meta data en zoekvoorkeuren van jouw klanten. Hiermee kun je je website optimaliseren en deze op SEO-vlak verbeteren. Zie je bijvoorbeeld dat mensen altijd op hetzelfde punt afhaken, dan is het tijd om daar iets te wijzigen.
Dankzij je Google Mijn Bedrijfspagina kunnen klanten recensies voor jouw bedrijf achterlaten. Recensies zijn een heel natuurlijke manier om autoriteit te krijgen in jouw vakgebied. Potentiële klanten zien direct hoe goed je bedrijf beoordeeld wordt. Tip: vraag klanten die een goede ervaring met jouw product of dienst hebben om een Google review te schrijven. Hoe meer reviews, hoe betrouwbaarder je overkomt. Heb je last van nep reviews? Daarover lees je meer in deze blog.
Je kunt op twee verschillende manieren je bedrijfspagina aanmaken of claimen. Meestal bestaat je bedrijf nog helemaal niet op Google Maps, dan kun je: "Uw bedrijf toevoegen bij Google Maps" volgen. Als je bedrijf al wel bestaat dan kun je je bedrijf claimen.