Google Ads extensies zijn een toevoeging aan je Google Ads advertentie. Met Ads extensies kun je je advertentie nog meer laten opvallen.
Vaak helpen deze extensies bij het verhogen van de klikfrequentie van de advertentie, wat betekent dat er vaker geklikt wordt op de advertentie. Hoe vaker er geklikt wordt op een advertentie, hoe groter de kans dat uw producten en diensten worden afgenomen. En hoe lager uiteindelijk het bedrag dat je per klik betaald.
Er zijn veel verschillende soorten Google ad extensies. We zullen hieronder de meest gebruikte doornemen.
Met een highlight extensies kun je een aantal teksten van maximaal 25 tekens toevoegen aan een advertentie.
Zorg ervoor dat je de 25 tekens die u heeft zo effectief mogelijk gebruikt. Schrijf geen hele zinnen, maar highlight de meest belangrijke woorden uit de zin. U kunt met deze extensies ook het best zo breed mogelijk blijven over uw aanbod. Ga dus niet in op 1 specifiek product of dienst, maar zorg er voor dat de tekst die u schrijft ingaat op het hele aanbod waarvoor u adverteert. Of maak gebruik van verschillende USP's die je bedrijf of dienst uniek maken.
Een ander voordeel van een highlight-extensie is dat je SERP-resultaat groter wordt, er komt als het ware een complete extra zin onder je advertentie waardoor je advertentie nog meer opvalt.
Met de locatie-extensie kun je de locatie van je bedrijf toevoegen aan een advertentie. Dit kan conversieverhogend werken als je een fysieke locatie hebt of regionaal adverteert. Deze extensie helpt uw klanten om uw locatie te vinden door hem direct in uw advertentie te tonen.
Mensen kunnen bij een advertentie klikken op je locatie zodat ze doorverwezen worden naar uw contactpagina. Hier kunnen ze de meest belangrijke informatie vinden over uw bedrijf. Je kunt eventueel ook je Google bedrijfspagina koppelen aan Google Ads zodat ook de openingstijden van je bedrijf worden toegevoegd aan je advertentie.
Ook is het handig als je een product of dienst in de regio promoot en hiermee onderscheid wilt maken met andere adverteerders door aan te geven dat jouw bedrijf in de buurt gevestigd is.
Met oproep-extensies kun je je telefoonnummer in een advertentie op Google direct zichtbaar maken, zodat klanten niet per se naar je website hoeven, maar gelijk het telefoonnummer kunnen zien of hierop kunnen klikken.
Met deze extensie kunnen mobiele gebruikers klikken op uw telefoonnummer in de advertentie en zullen ze direct met je bedrijf kunnen bellen. Door je Google bedrijfspagina te koppelen aan je Google Ads account kun je ook de openingstijden van je bedrijf aangeven en word je alleen gebeld als je bedrijf ook echt open is.
Met een prijs-extensie kunt u specifieke producten en diensten extra onder de aandacht brengen van uw potentiële klanten. In uw advertentie vestigt u de aandacht op enkele producten of diensten, en kunt u direct een prijsindicatie geven van deze producten of diensten.
Met prijs-extensies laat u overzichtelijk zien wat uw aanbod is, met een interactieve indeling waar uw klanten doorheen kunnen scrollen. U kunt hier tot wel 8 producten of diensten met hun prijzen laten zien.
Wil je specifiek producten van je webshop gaan promoten met Google Ads? Dan kun je vaak beter gebruik maken van Google Shopping.
Met sitelink-extensies krijg je extra links onder je advertentie. Hierdoor valt je advertentie nog meer op en kun je gebruikers ook triggeren om naar een andere pagina van je website door te klikken.
Je kunt bijvoorbeeld door middel van een link in een tekst laten doorverwijzen naar een specifiek product op je shop-pagina, of een bepaalde dienst extra laten opvallen door het toevoegen van de links.
De afbeelding extensie is nog niet zo lang geleden toegevoegd. Google laat steeds vaker afbeeldingen tussen de organische (gratis) resultaten zien. En nu is dit ook mogelijk met de betaalde resultaten. Meer hierover lees je in onze blog: beeldextensies toevoegen in Google Ads.
Als je liever specifieke onderdelen van uw producten of diensten wilt markeren dan kunt u beter gebruik maken van website informatie-extensies. Dit type extensies laat klanten extra informatie zien over de producten en diensten die je aanbiedt. Deze extensie geeft minder informatie dan bijvoorbeeld de sitelink-extensies, maar laat in een kort overzicht zien welke producten of diensten je aanbiedt. Voor elke advertentie kun je maximaal 10 waardes toevoegen.
Het grootste voordeel aan een website informatie-extensie is dat klanten in een oogopslag een voorbeeld hebben van alle producten en diensten die je aanbiedt. Deze extensie is gemakkelijk aan te passen als je aanbod veranderd.
Nu dat je een overzicht heeft van de Google ad extensies die aangeboden worden kunt u de beste keuze maken voor uw bedrijf. Wat voor het ene bedrijf goed werkt, zal voor het andere bedrijf niet goed werken. Bedenk van tevoren wat je verwachtingen zijn, en zoek goed uit welke Google ad extensies het beste werken om je doel te bereiken.