Een SERP-resultaat staat voor Search Engine Result Page, oftewel het overzicht van zoekresultaten binnen het Google zoeken netwerk. Of je nu met SEO bezig bent of PPC marketing het SERP-resultaat is de belangrijkste invloed die je kunt uitoefenen om meer bezoekers naar je website te trekken.
Het is belangrijk om te weten wat het verschil is tussen betaalde PPC SERP-resultaten en niet betaalde organische resultaten.
Organische SERP-resultaten: bij de organische (gratis) resultaten in Google is het vrij simpel, je hebt een titel en omschrijving. Deze kun je met zogeheten rich snippets nog uitbreiden met reviews. Het is belangrijk dat je SERP-resultaat zoveel mogelijk opvalt. Maar ook aansluit bij de content die de bezoeker te zien krijgt als deze doorklikt naar je website. Tips voor het schrijven van organische SERP-resultaten kun je terug vinden in deze blog.
Betaalde SERP-resultaten: bij de betaalde SERP-resultaten is het wat complexer. Afhankelijk van hoeveel je betaald en op welke positie je staat krijg je nog een aantal extra voordelen bij je SERP-resultaat. Enkele voorbeelden hiervan zijn: