Auto-Tagging aanzetten in Google Ads

Download jouw gratis SEO checklist!
70+ checks voor direct meer resultaat uit je SEO

  • Direct gratis in je mailbox
  • Mis niets en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen
  • Direct toepasbare SEO tips

Wat is Auto-tagging en waarom is het belangrijk?

Auto-tagging, ook wel autocodering genoemd is het automatisch toevoegen van UTM-codes aan alle URL's van je Google Ads campagnes. Door het toevoegen van UTM codes kun je in Google Analytics precies zien op welke campagnes, advertentiegroepen en zoekwoorden van je Google Ads mensen hebben doorgeklikt.

Je kunt de UTM codes eventueel ook handmatig toevoegen, maar het automatisch taggen wordt door Google zo goed gedaan dat wij 9 van de 10 keer ervoor kiezen om Google dit automatisch te laten doen.

Hoe zet je auto-tagging aan in Google Ads?

  1. Log in op je Google Ads account.
  2. Klik links bovenin op: "Alle campagnes" en vervolgens op: "Instellingen".
  3. Klik op: "Accountinstellingen".
  4. Vink onder het kopje: "Autocodering" de optie: "Tag de URL waarop mensen doorklikken vanuit mijn advertentie".

Auto-tagging Google Ads aanzetten

Klaar om te groeien?

Neem vrijblijvend telefonisch contact met ons op via: 085 - 303 81 81.